Showing posts with label part 2. Show all posts
Showing posts with label part 2. Show all posts

Tuesday, September 6, 2011

KLCC Breastfeeding Flash Mob 2011 Part 2

After the actual flash mob di entry INI, mmg our group dh ready to be criticized....

so mcm2 lah kluar, but mostly yg sgt supportive. Off course yg kutuk berhambur pun ado lah kan...adatlah tu.

but our main objective is to tell people that jgn malu tu nurse in public because that is our child punya right.

:)!

so, this is 2nd time media put it in public about this flash mob. The first ialah pada 17th of August kalau xsilap dlm breakfast show with kak Rita Rahayu.

The flash mob was featured in Berita Harian dated 6th Sept 2011. With a very interesting title "Dihalau Kerana Susukan Bayi"








I pun xtau kluar BH sbnrnya, but when few of my friend text ckp ada kluar di BH, trus i pi newstand...xde pulak BH...dh abis...

so, i went to the hospital library....puas hati dpt baca....;)!

Puas hati jugak nmpk muka i ngan aliff terselit2 kt celah2 tue....

And morrreeee puas hati bila this flash mob dh create attention and awareness to parents that xperlu malu atau segan utk Breastfeeding in public but still menjaga tatasusila sbg seorg wanita.....:)!

"Breasfeeding is Fitrah , Breasfeeding is Sunnah"


Sunday, June 19, 2011

Everly Resort Part 2

Sbenarnya kita xtahu yg our room is presidential suite!! hahhaha!! skali tgk2 kt dpn pintu baru realized...

tetiba i rasa mcm imelda marcos pulok....:)!






siap ada bar counter lagi. Cuma air setan jer xde. yg tu kena special order...i xmain hokey air2 setan nie....








Super comfy bed. King size....muat utk kitaorg berempat....got extra2 pillow lagik... sesampai je smua trus terjah katil.








Spatutnya just 3 bottles, tp dh sembang2 ngan en Razif keturunan sulu tu, dia up lagi 2 botol....hahahahahah!!!






Toiletries...sorry guys, i mmg kureng nk amik gambar 'mangkuk' tu.....entah...mmg xboleh rasanya nk ltk dlm blog gambar 'mangkuk'






Ni lounge dia....best giler ada sofabed...si ameer selamba lompat2...si aliff baru nk duk adjust meniarap dia....




pas kitaorg check in, smua tutup mata....dh kenyang kan. i pun xsdar mana. tahu2 si ameer ngan datin tkan loceng bagai nak rak.

rupanya depa dh pi mandi pool dulu....i, hubby ngan aliff mmg tido xingat donia.

dlm dedar2 badan si ameer tu dia nk mandi pool jugak.

pas maghrib kitaorg gerak pi cari dinner plak....



Sunday, April 18, 2010

Sambung Balik, Hari Minggu Hari Bergembira!

Hokey...Sambung balik....knp N nk ke Mid v, opsss....actually bawak datin membeli luggage yg baru yer...since she came back from Sarawak, luggage nye rusak. So nk beli luggage baru. Mood Ameer selepas melepas BAM adalah sgt baik seperti yang puan2 yg cantik boleh lihat di bawah.

Awek datin berbaju merah jambu di belakang adalah sgt steady sambil berangan2 nak sambar samsonite!



Maka kesemua kdai luggage di MV kami survey. Petua membeli luggage haruslah diikuti dengan betul mengikut panduan yang telah ditetapkan oleh pihak kastam...

Mana satu yg datin pilih...haaaa...nan ado di amik gbrnya. Kaler merah. Hush Puppies! Besar juger. Byk Compartment. Kita org ppuan mmg perlu luggage yg banyak compartment nk letak, make up , suar dalam, baju dalam segala mcm wangian , charger HAPE dan mak nenek etc.




Selepas datin berpuas hati, maka kami telah ke Belanga! yeay! bukan belanga msk curry hokey! Restoran Belanga! Our fav place actually. Kalu dh namanyer org kelante, dh tentu2 nya mkn BUDU wei....We had nasi Dagang! Yummies! Marvelles! sebelum Nasi dagang, intro dulu ngan Durian Pan Cake nieh! Pnh rasa? Baeeekkkk punyer....lps durian pancake 6 bijik sorang, cempedak pulak wakakakakakaka!!!



Selamat Semuanya...owhhhhh....Sedang N menikmati, Nasi dagang, Tetiba ternampak E-Car lalu...sempat wave hands jer....:)! yikes!





Dh lepas mkn kami pun recce brg N plak. bought a cap for Ameer di MOL sbb cap yg lama dh kocik. Cari botol susu Medela nan ado.

Baru nk blah dari Robinsons, N jumpa this baby food! interesting...! This baby solid food sold by Ambroasia. Bole browse di www.ambroasia.com. N beli 1. The Chunk! Fish Rissoto flavour. Sblm bg Ameer N mkn dulu. Sedap juger. No salt, No Dairies. N nie duk recce the freezer jer sbb nk beli untuk simpan stok EBM.




Dah lepas puas mengukur kedai2 yg ado2, dlm pkul 10 baru spai rmh. Boley?

Hari ahad N? smlm my SIL Queen Zeera bawak HAAGEN DAZS ice cream! sushi shape lagih! auuwww! Luv it! Sodap banget!

Selepas melantak Laksa Sarawak Hj Manan, Terus Smua KO! begitulah hujung mgu saya yang tak berapa menyeronokkan.....diharap puan2 yang cantik dan memikat tidak muntah hijau.