Showing posts with label Aliff Yusoff. Show all posts
Showing posts with label Aliff Yusoff. Show all posts

Thursday, October 4, 2012

Aliff & Instagram

ehekss.....Aliff lum pandai lg nk instagram ke hape....

But all these photos i cedok dr my BIL punya fb wall. Ntah zaman bila xtau dia amik gbr2 nie....hahahaha!!!

Makin hari makin lasak, makin ganaz, makin matured ....

Sbb tu kitaorg pgil dia 

THE BOSS!




















Tetiba rindu kt Ameer ngan Aliff puloks!!!

lambatnya nk balik!


Thursday, February 2, 2012

Aliff's 3rd Time Bithday Celebration

Kita hold dulu ceta Japanese Garden ek....

Nk post birthday entry nieh....

So ari rabu aritu yakni hari Wilayah kitaorg buat small party for Aliff...

Konon yg plg grand lah...padahal ajak 2 3 puluh org jer....

Ni kira kali ketiga dh celebrate birthday ni...

Umur sthn jagung, celebrate spai 3 kali....kalau umur 10? 20? 30? haaaa...jwb sdiri....

Preparation adalah ala kadar sahaja...

Menu pun few jer....Ada Nasi hujan panas couple ngan ayam masak merah....laksa penang, and not to forget satay kajang Hj Samuri....tu datin punya choice lah tu...pastu thanks lah to Datin spai sakit pinggang Datin masak.....demi cucu nenek sgup weh....

Benda yg i betul2 buat ialah popiah jer...hahahhahahahah!!!!

i order this special angry bird cake with almond cranberry flavour From My Sunshine Cupcake. 2 kilo ko....;)! x agak2...

and guess what? the cake is sooooo delicious....serius i tell u....worth every penny i spent.... dgn Angry bird figurine lg siap bdk2 bergadoh2 lagik....

kalau nk order boleh pegi SINI...




Agak rmai gaklah dtg ptg tu.....;)!

Spai xcukup goodie bag...itupun i dh reserved sesiap untuk Pn M, Nora, cik Mat & Few ofismate....

goodie bag ni sebenarnya i dh order last minute....padan muka...

nk buat birthday party tp x plan properly....

sib baik Party postpone ke 1hb...hahahahaha....

Kalau rasa2 nk order party bag ni boleh lah order kat SINI

ni i kasi promo free jer ni....

Product dia banyak weh....korg order jer....







Ni menda dlm goodie bag....ada yg dpt candy bottle....yg tu i buat lah....yg lg satu tu cake in jar....vanilla cake with rainbow icing....;)! sama jugak dr my sunshine cupcake....

kalau rasa2 terliur tgk rainbow icing tu, boleh order jugak....hahahahahah!!!!






Apa2 pun, smua dh selamat....;)!

Harap smua yg attend the birthday party tu happy....

Thanks jugak pada my Bro Jack sbb bwk Donashi tu....;)!

Nanti srh Aina Claim hadiah ek....;)! sbb Birthday Aina pun jatuh pada hari wilayah....



p/s: yg lawaknya, si aliff xsempat pun nk tiup lilin potong cake bagai sbb baru jer kitaorg nk buat personal party, guest dh spai dolu....so xde lah gbr aliff potong cake....

xpe lah aliff....Insyallah thn depan ek...

Thursday, January 19, 2012

The 2nd Birthday Party


He is One...tp kitaorg yg celebrate birthday Aliff terlebih sudah....hahahaha!!!

Malam birthday tu, i yg tanya percaya ke x di fb tu....sbnrnya bkn lah si aliff yg request nk mkn TGIF....

Kitaorg yg nk mkn hahahaha!!! Aliff mkn fries ngan fish fingers jer....yg mak pak ni duk mkn burger la....medium rare sirloin la....menelan bagai nk rak...

Smlm plak celebrate his 2nd party kt seoul garden....this time ngan datin skali....still xde cake for aliff....;)!

Xpe...sabar....byk lagi hari boleh bli kek kan aliff kan???

Kitaorg spai kt ioi smlm pun dh dkt 9 pm. org rmai gilerz ...maybe sbb nk Xin nian Kuaile....
( CNY la )

sib baik SG xfull sgt... kalau pi lunch time ngan geng2 sure ramai....






the Eat All U Can buffet....xsempat tgk bill smlm....xsure berapa perhead....yg pting datin dpt diskaun sbb dia warga emas...

syok ah jd warga emas....smua spara harga...





Ameer yg cheeky sokmo. Ntah ikut prangai sape...datin tu baru nk start lah tue...muka serius jer....






Ni i punya...amik ketiau and cendols...a must kalau pi SG nieh...byk jugak i mkn...spai mata rasa nk tertutup xboleh nk bukak...

pastu i dh sesiap pesan kt papaameer...kalau i xlrt nk jalan dia boleh seret jer i spai kt kete...








Datin dgn aksi cendawan penuh di dalam steamboat.....







Yg ni i pun dh xingat...dh round ke berapa....







The birthday boy relax jer...pantang suap...ngap ajer.......





i xtahu nk ckp apa....sbb i dh start tukar jd hijau bila si Ameer kacau gadis2 kt blkg tu.... lsg dia xmau mkn....

Yg gadis2 kt blkg tu duk layan jer....

"casanova! , sumandak digoda!"






Datin dh kenyang siap nk amik gbr tepi bunga sakura...konon mcm kat japan lah...

"gendang gendut tali kecapi, Kenyang perut posing lagi! "

hahahhahahaha!!!





Syukur Alhamdullilah dpt celebrate birthday Aliff....;)!

tp still xpuas hati sbb xde cake!!!

;)!


Tuesday, January 17, 2012

Aliff Yusoff is ONE!

Happy 1st Birthday

To my 2nd baby ...;)!

Papa Mama Atok Nenek Pak Long Mak Long Pak Ngan Mak Ucu Abg Ameer smua sayang Aliff ok...

Wah...semua ku sebut...;)!

May Allah Bless u my little child....;)!





p/s: tetiba rindu bau masam aliff....;)! terlactating suda.....cit!



Monday, July 18, 2011

Aliff Is 6 Months!

wah...skjp je i rasa aliff ni dh 6 month...duk teringat2 lagi push2 kt labour room HUSM januari haritu u...:)!

Maybe sbb anak no 2, experience pun dh ado skit, so momantai lah...plus aliff is a very2 good boy....

masa i confinement lg dh bwk dia berjalan merata....hahahahha!!! compare ngan ameer, he is more independant tau....

start his solid 2 weeks ago. saja lah i intro awal. Suka & pandai mkn nasik. and alhamdullilah my 6 month exclusively breastfeeding journey continues....rezeki aliff mmg murah. Syukur sgt.

xpnh jugak kena fever yg truk2...just mild2 jer. Tp sgt jarang crancky except for kalau poo poo or nk mandi...aliff ni suka air...

Suka sgt sengih2....i dh nk sparuh gila ngantuk malam2 pun dia duk sengih2 lagi...ngan ameer pun dh pdai nk berkawan...

bg lah apa pun kt tgn, smua nk msuk dlm mulut termasuklah tudung ariani ahkak....;)!


This photo taken by my SIL...sudah di photoshopkan si aliff ni....:)!






this one, pun dh diphotoshopkan jugak...taken by a chinese photographer...






Yg ni, menangis & merajuk sbb ditinggalkan pergi oleh abg ameer....huhuhuhuhu!!! jarang ni dia nangis beria2...siap air mata meleh2 lagik.....





Suka main drum ngan xylophone....apakah maknanya? sendri mau engat ya...






He loves being wrap and being carried.....tido jer kije....





Sempena his first solid food aritu we all bwk dia mkn nasi tepi pantai....:)! kira mcm nk nyambut lah kan....pas dh mkn nasik 2 3 sudu. trus terbaring...

Balik dr bagan, sgah beli dragon fruit...and that chinese lady yg tpt i beli dragon fruit tu bg 2 small dragon fruit special utk aliff sbb i ckp i bwk anak first time makan nasik...

and sbb si aliff start solid jugak lah, i bli juice extractor....sudahnya smua meng'juice' hari2....hahahah!!!




Yg penting, aliff sihat and ceria....:)!

he's being loved by all....:)!



Monday, June 20, 2011

Mothercare Sale!

Time VIP sale aritu, dh mlm2 kdai nk tutup baru i pi. Budak MC tu pun siap tanya...."ahkak ni, kdai nk tutup baru nk dtg, pegi MV ler tu!". i pun jwb i tertinggal ketapi.....

hahahhahaha!!! sila gelak sendiri...!!!

stended lah kan, kalau dtg mlm dh tentu sizing pun mcm ado xdo jer. Rasa mcm bulan lps je bli baju2 si aliff...

size plak 6-9 month tu dh mcm ala2 barut nangka. Bukan salah si ibu mengandung menyusu ok....:)!

this time amik few PG's. size 9-12...xtau spai brapa bulan bertahan...

tgk si ameer punya PG's plak....alahai colour xmeriah lah....den suko kaler2 terang menimbulkan fitnah.....

hahahhahahah!!!! gelak sndiri lagik!!!





Army Cut!


Aliff got his first hair cut with mamak for the first time...

And now i realized, his hair sbijik mcm rbut papaameer!!! :)!

Trus muka dia nmpk matured compare to his 5 month age!! He still a boobie baby and currently teether is his most fav thing to be played ngap! ngap! with!

Both hands cpt jer grab if u hulur teether kat dia!!!






p/s: now duk bz nk korek kitchen cabbies to find the slow cooker & avent blender.... he'll turn 6mo in 2 weeks...haruslah masak bagai kan....:)!

Tiarap!

Si adik baru dpt meniarap...si abg pulok overexcited meniarap jugak....

Aliff lbt skit meniarap....xterbawak peha ngan vontot beso dia tu nk pusing.....

At 8++kg now, redha je lah kan....:)!
















Monday, April 18, 2011

Compulsive Me?

Dun blame me...blame it to the granny...hahahhahahhahahha!!!!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.






Wednesday, March 9, 2011

The Model Speaks For Himself!



Baby Aliff ( 50 Days ) with Grobaby in Wildflower.

p/s: perut itu berkilat sbb i sapu tanning lotion minyak telon!

Sunday, February 6, 2011

First Yield

This was my first yield last week. Itupun pam sblh, then the other side bf si Aliff. Currently stok xbyk lg. Huhuhuhuhu....usaha adalah tangga kejayaan....amin....;)!



p/s : is that true i dengaq myth yg production for 2nd baby akan kureng compare to the first? betoi ka? comment skit....


Aliff Yusoff

So...ehem ehem....this is my new guy...;)!

Hensem x aunty2 sekelian...???