Thursday, April 22, 2010

Legasi Rock Kangkang

Mungkin ramai yg tidak mengetahui bahawa genre muzik saya adalah ROCK hokey! Rock never die! ROCK! kangkang.

Dan genre itu tetap tidak berubah walaupun saya adalah seorang ibu yg tidak sedar diri sebenarnya....:)! Saya suka! Saya ada beratus2 koleksi CD dalam beg CD dlm kereta saya. Antaranya, ROCK kapak, Rock Leleh yg ni bergantung pada selera, Ratu Rock Ella berserta CD karaoke nya skali Destiny Child ( saya adalah seorg feminis! ) dan lagu nasyid juga tidak ketinggalan kerana Duniawi dan ukhrawi perlu seimbang...x gitu kengkawan...owh...x dilupa CD lagu dan CD karaoke Kak Ziana dan kak Aishah kerana ini antara lagu fav apabila memasuki pertandingan karaoke yer kawan2....

Personally, bila Ameer dalam kereta saya akan psg lagu yg mendayu2, lagu nasyid, lagu yg bagus2lah untuk tumbesaran kanak2. Semedang saya memandu sendirian, maka genre idaman saya akan saya putarkan bagai nak pecah sound system radio kereta saya itue....




This is among my precious collection hokey! yg paling saya sayang banget. Yakni CD dewa! yup Dewa! Saya adalah seorang antara jutaan BALADEWA di seluruh antero dunia xgituh....auww...seriously i'm really into their songs....cuba fahami dan dgr apa yg terkandung di dalam lagu2 Dewa ni.

"Ahmad dhani.....I luv uuuuu!!!!" owhhh....rambut itu terus melintasi wajahku....lantas terdengar jeritan....dorong! dorong! ooppppsss...itu antara babak ketika saya menghadiri konsert Dewa di KL tower bersama MY BrO dulu. wakakakakakka!!!! Ya saya akui, saya pergi ke gig Dewa! wakakakakkaka.....





This album cintailah Cinta ada sign all the Dewa Member ye kwn2. Tlg jgn jadik jakun mcm saya.... Yg ni saya sayang banget.....:)!



Yang ini saya pamerkan sbb ada tandatgn dari ROSSA ya kwn2. Dan yg palin penting ada tertulis nama saya. Kalau kwn2 adalah antara peminat DEWA ROCK KANGKANG ini, beritahulah saya...semoga kita dapat bersama2 menjadik baladewa yg cool gitu!

p/s : "Merokok Boleh Menyebabkan KANKER!" itu adalah ayat dari album DEWA yer...lagi satu, CD saya adalah smua yg Original kerana feeder CD player saya akan tolak CD cetak rompak!



6 comments:

~ As ~ said...

mcm player saya gak...nama je ken*wood, nak juga ori...cd burn tak main..ishhh

Anonymous said...

cik nuroll : saya pun peminat rock kapak.. actually itu sajelah lagu yg saya tahu lirik & lagunya... yeah... rock tetap rock...!

KV said...

saya jugak legasi rock kangkang. mmg kangkang habeh ah!

Nuroll said...

owh....saya sguh suker....rupanya rmai peminat rock kangkang ....:)! yeah rock never die!

Asmade Salam said...

macam pernah ku lihat cover Dewa yg penuh bertandatangan itu.. TAPI dimana ya??

Nuroll said...

haruslah u pun ader kan.....