Wednesday, April 14, 2010

Kerana SMS itu.....

Syukur Alhamdullilah. N kembali bekerja setelah hampir 1 week cuti + EL + MC. Xde sbb lain melainkan N demam, Ameer pun demam. Now pun duk suffer lagih ngan idung tersumbat bagai.

Sepanjang N cuti mmg xde dgr khabar dari ofis dan sebagainya. org yg bertanya khabar pun xde. Entah hidup or mati, xde yg pedulik. Yang ada htr SMS berbunyi " Puan N, bila nk msuk kije?" "kije dah berlambak nie". Terkedu juga hati ni bila khabar idup mati , sihat tidak xditanya, trus tanya bila nk msuk kije. Subhanallah....

Masuk aje ofis pagi tadih, Pn Ema jer yg bertanya Si ameer sihat ke x. Yg lain? menegur pun tidak. Apa sudah jadi dgn dunia hari ini. N, if kwn2 sakit or anak sakit, xpernah rasanya xbertanya khabar mereka. Without them, dunia ni rasa xmeriah. Sakit pun, sedaya upaya kaki ini pergi melawat.

Biarlah. Walaupun hati sedikit tercalar tapi ku terima dgn redha.

Sepanjang N tiada di ofis, dapat juga satu sms dari org yang tidak dikenali berbunyi " Askum kakak N, kenapa xmsuk kerja?" wah...dalam diam2 aku ada secret admirer rupanyer....N membalas " w'salam. Kakan Demam, anak pun demam. Maaf kakak bertanya, siapa ni. Kakak tidak simpan no sbb HP lama ilang". Lantas SMS N dia reply " ini D ( bukan nama sebenar ) kakak. Pasal saya sering nampak kakak, hari ni di RC kak tk ada rasa sunyi biasa akak senyum sama saya tapi sudah berapa hari saya tgu kakak"

N balas balik, "ingat juga kamu dgn kakak ya." D membalas "Saya ingat kakak. Apa2 pun saya cari kakak. Sudah tentu lo D ingat sama kakak". N menamatkan perbualan dengan menyatakan yg Insyallah jika N sihat N akan msuk ofis seperti biasa bsok.

lama juga N terkedu. D hanyalah seorang cleaner di tempat N. dtg dari lombok ( dun mis judgement ya ) he'kind. Married to an older lady same age as N. Blum ada anak lagih.

Yang menyebabkan perasaan N bungkam , he's the only one yg sms dan tanya khabar N ketika N sedang terbaring kat rumah. Boley? tertanya juger, mana pginya kwn2 yg slama nie sesama makan, sesama tolong, yang minta nasihat, yg kononya BFF tue.....ntah...haram jadah xde. Jgn katakan yang lelaki. Ppuan pun sama. nan ado. sdih? Mmg sdih lah. but terubat skit sbb D ( bukan nama sebenar ada bertanya khabar.

Think positive. jahat sgt ker aku nie? Aku xpnah buat org, aku xpnah dengki kat org, aku bukan jnis mulut cabul. aku xbermasyarakat ker....Smua bukan...yg slalu kena aku lah...sbb aku bukan jnis buat jahat kt org.

Anyway, kerana SMS dari D itu. Bnyak yang N sedar. Mcm2 yg N sedar. Yelah, terima kasih kepada semua semua "kawan2" yang menyedarkan N semalam.

Korang tetap dalam ingatan N. Sampai bila2. Baik Adik ka, Abg Ka, Kakak2 ka... thanks a lot ya' all!

p/s: Thanks to mama and my BRO! Always be there during my ups & down!

8 comments:

Nieza Ishak said...

kat opis nieza pun macamni jugak ..
berbeza dgn tempat2 kerja yang dulu, sentiasa ada org ambik berat ..

skrg ni .. jaga diri sendiri jerk ..huhuhu

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN said...

tu lah lumrah dunia skarang..

Ealyie said...

Sabarlah N, skrg mcm2 peel manusia.. Kalo N Update Fb, mestiiii Ely tegur..ihiks..:D

FAM said...

patutla lama xde entry. apa2 pun ubat jgn lupa habiskan. get well! :)

Rizziela said...

Memang dah lumrah dunia macam tu..

Bila kita senang...ramai kawan yg sedia ada disekeliling..tp bila ditimpa musibah...sapa yg ada? masa ni baru kita tau sapa kawan sapa lawan..

sabar yer..masih ada yg sayang awak lagi

Rozy said...

sebok kot N,

lani kan masa macam cepat jaa berlalu..

ummu said...

Salam N
begitulah realiti hidup hari ini N. Waktu kita susah baru kita kenal siapa sahabat sejati selamanya dan saudara sejati selamanya.Kadang2 insan yang tiada hubungan darah langsung dan cuma say hai bila bertemu, itulah yang bersama kita waktu susah. Yang penting, Tuhan ada dengan kita kan..

FaSha ArizAryan said...
This comment has been removed by a blog administrator.