Thursday, March 18, 2010

Maybank Oh Maybank....or should i say STUPID?

Biarlah sesape yg google di internet find this.....N pun dh thn hati dah....To those yg kije ngan maybank i am no condoning this.....

Yesterday i went to equine branch. utk settlekan masalah syiling yg berlambak tue....last month N pi dgn coin yg berat nk mampus tue, dah lama aku tgu bagai nk gila bila spai giliran aku teller tu kata mesin rosak. Alasan dia xbole detect 10 cent coins. Aku pun blah.....walaupun hati aku ni rasa mcm nk sumbat je coins2 tu dalam mulut jamban korang.

Kalaulah cakap dengan senyum mesra tak pe ni muka macam tiang jamban sorry guys aku mmg bengang abis....then siap cakap kalau nk count syiling kena dtg pepagi....ok...aku tahu skrg...kalau nk count syiling kena dtg pepagi and tanya dulu samaada mesin ok ke x....aku pun balik...itu cite bulan lepas 18/2/2010.

Cite smlm....aku dtg pkul 9.30pg hokey. bawak syling yg berat tu lagih dan terus tanya mesin tu ok ke x. Teller tu kata, kak, syiling trus pi bilik 7. sana dia count. Memula aku cool lagih....aku ngan syiling siap berendut ngan si ameer pun masuk bilik 7. Cina tu tanya aku nak hape. Aku ckp aku nk count syiling. Dia trus cakap mesin rosak xbole pusing. Aku trus hangin satu badan. Aku jwb kan dah sebulan. Dia kata dia xtahu sbb smlm dia cuti...WTF....apakah relation antara cuti semalam dgn Mesin yang dah rosak 1 bulan lbh tue. Dia srh aku tgal kan HP dia kata nanti mesin ok dia nk call aku. Aku crumple deposit form tu aku baling sambil aku jawab dengan gaya samseng..." saya hantar bnk lain...Stupid! " Aku pun blah.

Aku pnh crumple form tu dan baling pada teller dulu....putrajaya branch. mmg ppuan tu kurang ajar. cakap dgn org tua tengking2. Last skali betina tue aku dgr kena transfer sbb byk complaint psl kuang ajar dia tue....

Ok sambung balik. Aku start kete trus shoot ke Maybank Islamic kat Bandar Baru Bangi depan Az zahra tue....Aku parking, tanya mesin okay ke x...budak kije maybank tu jwb sbil xpdang muka aku pun....dia kata ROSAK! pergh...aku menyirap sambil maki lagi MAYBANK ce****&8$%%! Aku ckp dalam hati mentang2 lah aku nk count duit sen mesin rosak 18thn pun xmau repair...kalau ajak nk join MAYBANK ETIQA ke, apakejadah.................mulut kemain manis...HAMPEH! aku pun jaga mesin gak kt Hospital nie...ada down time gak! Tapi agak2 ar...xde lah spai 1 bulan kan.....eh MAYBANK ko ingat duit sen aku ni xlaku ke....

Aku start kete pi maybank fasa 4 tambahan. This time aku lucky. Aku parking dan tanya....dia kata mesin ok. Cuma yg aku pelik spai 3 org kat front desk...2 pompuan duk sembang yg lelaki tu Greet aku. yg lain duk sembang....Dalam Hati aku cakap mmg Maybank ni XDE customer relationship training ke HAPE.....

Aku naik tangga trus pi bilik 7. Alhamdullilah yg jaga di bilik 7 tu one malay lady. Dia layan aku ok. siap say sorry lagi sbb dia tgh kira duit. Dia suruh aku duduk tgu jap. Dia kata kak duk dulu ya. Saya hantar form ni kat depan jap ya kak. Comel anak akak...si Ameer tersengih jer....trus sejuk hati aku....:)!

Kepada MAYBANK EQUINE tu xpelah....ko simpanlah mesin buruk ko tue.....xpun ko dispose jer....senang....lps ni aku xkn htr syiling kat tempat ko dah...cuma aku bole cakap MAYBANK patut di ajar tentang CUSTOMER RELATIONSHIP PROGRAMME! Sbb staf korang kebanyakan MANNERS TARAK! Thanks to yg ada manners...depalah yg patut dipuji!

p/s: Puas hati aku!

8 comments:

Miss Q said...

apa cer???

CatlinaFly said...

sy alami pengalamn same tapi dgn klinik swasta ade satu klinik tu doktor dia, masamnye muke!padahal kita yang nak bagi duit kat dia..pastu tunggu sejam, cek tak sampai 5 saat (cek 2 org, me n baby).mula2 kami sanggup gi sane sebab doktornye melayu, konon nak tolong org melayu laa..sekali, hampeh, doktor bangsa lain lagi friendly ok?metang2 la aku pakai selekeh masa tu sebab nak cepat, e-ein dah tak sihat sgt2 masa tu...marketing beb!marketing n komunikasi kena bagus!

tobat tak nak gi lagi dah klinik tu..memang ade klinik faveret yang doktor dia so friendly(melayu), tapi masa tu klinik tu tutup..so mlm tadi me pegi klinik feveret tu..oh sejuknye hati bila doktor tu so friendly, peramah dan tak pandang mcm kita ni ape tah.. ( sy selalu kalo gi klinik, i won't say i'm a vet unless keadaan memerlukan seperti doktor takmo kasitau ingredient ubat atau i find something wrong with ubat or the doctor itself hehehe)

Ealyie said...

N,
aku setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! aku pun da byk kali kena mcm tu tapi bab hal lain lah tapi totaplah nama bank yang samapi, lengai! bingai! binjai!!! eh, tu buah kan?? ahahah..;p
Customer serv mmg hancuss mcm s**l! apa, dorg ingat bank dorg tu bagus sgt ke?? kalo bagus takde le sampai kesatuan pekerja depa mogok sbb bank tak bagi bonus kat depa staf kecik2 kat depan kaunter tu.. mcm haram!! wahh.. aku emo sama ngan ko nieh... laju je tgn nak menaip komen box ko ni memanjang.. ahahah..
tapi beb, sungguh ko marah byk la jugak pilihan2 cwgn ko bole pilih, aku kat PG ni nan ado nyahh... suka ka tak suka ka, hadap la jugak muka g*****g depa tu semuaaaaa..

p/s: yg pelik haram jadahnya kan, baik laki ke pempuan ka.. sama ja peel depa kat dlm tu.. awat aaa???

Nuroll said...

i xkisah kalu kena tgu lama or what...betollah uolls ckp, komunikasi ngan marketing mmg ke lubang...lubang taik! ha ambik ko....

Nieza Ishak said...

huhuhu ...

entah2 malas nak kiro syiling ...
tp nieza tak pernah kene lagik. kalo kena boleh gak campak form tue kat derang ..

ingatkan senang ker nak carik masa pi bank ... apa raaaaa

Nuroll said...

Nieza,

bukannya org suruh dia yg kira manual pun...mesin kirakan...dia just duk situ tgk jer kot2 ada yg sangkut....

YanaNuar said...

Memang MAYBANK nih hampeh!! saya pun memang bengang ngan bank nih..BENGONG!!..suami saya memang anti ngan nama bank nih..sebabnya nak buat akaun pun yg amat la pyh..banyak cekadak betulll...harapnya bank nih akan buat perubahan la ngan sistem+mesin mereka tu huh...

Miss Q said...

okeh. baru sudah baca story. eh bangang ek camtu. X penah experience this lagi tapi kat tabung haji, salu je tengok org count duit syiling..

/you, kalau experiencemenda buruk gini, patut email to customer service diorang. kalo cakap belakang gini, dorang tak tahu masalah dorang and tak bole nak amik tindakan.

the best thing is salin nama malaun-malaun lahanat maybank yang act macam cibb*cibb tuh, dan hantar komen to their customer service.

biar padan semua employee situ kena transfer belaka