Thursday, December 11, 2008

Nestum.....

As usual musim2 perayaan ni ramai sdara mara yg bertandang ke rumah parents aku kat Kg Chicha Tinggi Pasir Mas Kelantan yg hening dan tenang tuh. Tahun ni mengundang keinsafan dalam diri aku bila mana aku melafazkan akad jual beli dan melafazkan niat berkorban. terbayang kata-kata ustaz wahab, darah yg mengalir itulah yg akan memberikan kita tanda serta arah ketika di padang masyar kelak... yg aku nk cite ni dah off topic plak.

Stelah skian lama x de new post, dah balik kg baru ideaku mencurah2. Aku melawat sedara dirumah nenek sdara aku. Tnampak sorg baby yg aku dapat rasakan dalam umo 2 3 bulan. The baby kept on crying. Mummynya x tahu ke mana. Suddenly she came with a feeding bottle. Baru aku faham. BB nk nenen. tapi dalam botol. Tgh aku syok2 tgk BB tu tetiba aku terperasan mcm ada bendasing dalam botol susu dia.

Dengan gelojohnya aku pun terkam....yela takut ada foreign object dalam feeding bottle tuh....then mak dia tgk aku dgn muka penuh selamba....She said the 'foreign object' dalam botol tuh is NESTUM!!! Aku tduduk...W.T.H.....the mother bru abis confinement dah bg NESTUM!!!!

My goodness...aku jeling kat mak aku....tringat topic kat SI "solid food-kenapa ada org yg mcm nie?" then my mum ada ceta kat HUSM ada bb 2 mth yg mak dia bg mkn nestum pastu tcekik...siap mata itam rolled up lagi...ngeri aku...bukan calang2 orangnya mak aku cakap.....

so....pengajaran dia bukan la NESTUM tu x bgus tp depends pada org yg bancuh nestum tu punya fikiran....so fikir-fikirkan dan selamat beramah.......

1 comments:

Asmade Salam said...

sesungguhnya qurban itulah yg akan membantu kita di hari penghitungan kelak..